Actualitate

autostrada

La Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, odată cu alegerea în fruntea României a noului şef de stat, preşedintele Nicolae Ceauşescu, s-au stabilit şi o serie de planuri de acţiune pentru modernizarea României. Printre priorităţi: construirea de şosele noi, asfaltări de drumuri, lucrări de infrastructură rutieră şi feroviară. Aşa s-a născut proiectul primei autostrăzi din România, cea dintre Bucureşti şi Piteşti.

Autostrada Piteşti-Bucureşti salva aglomeraţia de pe drumul vechi, în mare parte neasfaltat şi nepietruit. România anilor '60 era în plin avânt muncitoresc, reprezentanţii Partidului Comunist Român (fost Partidul Muncitoresc Român) inoculând populaţiei ideea că sunt poporul este suveran şi stăpân în ţară. Dacă în lume prima autostradă avea să apară la 1924, iar în Europa, America şi unele state din Asia aveau sute de kilometri de autostradă în anii '60, din păcate România era printre ţările codaşe, guvernele capitaliste din timpul monarhiei lăsând o grea moştenire comuniştilor: infrastructură de proastă calitate şi în mare partde distrusă de război.

Începută în 1969, construcția Autostrăzii a durat până în 1972, lucrarea fiind de o asemenea calitate încât nu a necesitat reparații capitale până în 1996! Conform unui raport al IPTANA SA, planul lui Ceauşescu nu era să dea banii pe autostrăzi pe care să nu circule nimeni, iar reţeaua de autostrăzi "urma să se execute pe măsura necesităţilor reieşite din studiile de trafic aduse la zi pe baza recensămintelor ce urmau să se efectueze la fiecare 5 ani". Deşi Daciile din anii ’70 nu puteau să ajungă la asemenea viteze, Ceauşescu a dorit ca A1 să poată face faţă unor viteze de bază foarte mari pentru acea perioadă, de 140 km/h. Traseul noii artere rutiere a fost stabilit de către proiectanţi comunişti astfel încât acesta să se situeze pe direcţia cea mai scurtă între cele două oraşe, fără a traversa nicio localitate şi fără aliniamente lungi care ar fi produs monotonie şi ar fi facilitat fenomenul de „somnolenţă” la volan.

Dacă nu era Lovitura de Stat din 1989, în România ar fi fost peste 3000 km de autostradă, nu doar 300!!!

Potrivit Capital.ro, Institutul de Proiectări în Transporturi (IPTANA) elabora în 1967-1969 un studiu dedicat construirii în perspectivă a unei reţele de autostrăzi. România ar fi trebuit să aibă în prezent circa 3.200 kilometri de autostradă, în loc de numai 314 kilometri, dacă ar fi aplicat proiectele comuniste elaborate de singurul institut de profil de la acea vreme. Studiul nu a fost urmat până la capăt deşi, pe baza lui, au fost începute lucrările la Autostrada Bucureşti - Cernavodă și Autostrada Bucureşti - Ploieşti, tot din el fiind inspirat în mare măsură și proiectul Autostrăzii Ardeal, actuala Autostradă Transilvania. Încă din 69, IPTANA a previzionat actualul Coridor IV de Transport Pan-European, de la Constanţa la Bucureşti - Piteşti şi apoi pe traseul Piteşti - Sibiu - Deva - Nădlac.

Aşadar, România a avut cândva peste 3.000 kilometri de autostradă, însă numai pe hârtie, în proiectele lui Nicolae Ceauşescu, proiecte ce ar fi trebuit puse în practică după 1990, atunci când ţara noastră, neavând datorii externe, ar fi alocat întregul buget naţional pentru dezvoltare şi prosperitate.

George Rotaru, printre puţinii români care n-au uitat acest eveniment

Pentru a nu pune într-o lumină favorabilă situaţia din România socialistă, maşinăria de propagandă şi dezinformare capitalistă, ce a acaparat majoritatea covârşitoare a mass-mediei româneşti, nu a amintit nimic despre aniversarea a 50 de ani de la începerea construirii primei autostrăzi din România. Totuşi, momentul a fost marcat de scriitorul George Rotaru, prezent la Bucureşti în calitate de preşedinte al PSR Argeş, la o şedinţă a conducerii naţionale a Partidului Socialist Român. Domnia sa a vorbit despre cei 50 de ani trecuţi de la începerea construirii Autostrăzii şi a elaborat un calendar în ediţie limitată, sugestiv intitulat "Cale-n dar" - calea fiind drumul construit şi dăruit românilor de către comunişti.

 

Lasă comentariile tale

Postează comentariu ca oaspete

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
termeni şi condiţii.
  • Nu s-au găsit comentarii

Stiri ValceaSport

Iulian Bituca: ”Sperăm ca Dolniceanu să obţină titlul olimpic!”
Antrenorul cu care Tiberiu Dolniceanu a inceput scrima la CSM Iasi, Iulian Bituca, a spus la Sport Total FM, in emisiunea ”Trafic Sport”, realizata de Horatiu Sima, ca scrima va aduce Romaniei minim trei medalii la Jocurile Olimipce de la Rio.
Mai mult...
„Cupa Mărţişorului”, la fotbal şi handbal, în sala de sport a Colegiului Energetic
       In zilele de 16 si 17 martie 2016, Directia Judeteana pentru Sport si Tineret Valcea, a organizat „Cupa Martisorului”, la fotbal si handbal, in sala de sport a Colegiului Energetic Ramnicu Valcea.      
Mai mult...
CS Şirineasa a trecut pe primul loc în Superliga lui Pintilie
În urma rezultatelor înregistrate în prima etapă a returului din Superliga de fotbal Vâlcea, pe primul loc a trecut AS Şirineasa, ca urmare a egalului dintre FC Băbeni şi Cozia Călimăneşti, coroborat cu eşecul echipei Minerul Ocnele Mari pe propriul teren.
Mai mult...
Posada – Flacăra, primul meci al anului în Superliga lui Pintilie, etapa nr. 18:
Returul în Superliga lui Pintilie organizată de AJF Vâlcea a început cu meciul Posada Perişani – Flacăra Horezu.
Mai mult...
HCM Rm. Vâlcea – Măgura Cisnădie 37-23. Scorul spune totul!
Handbalistele de la HCM Rm. Vâlcea aveau obligaţia să spele ruşinea din tur când au pierdut meciul cu Măgura Cisnădie, scor 31-27.
Mai mult...
Adrian MUTU a debutat ca antrenor şi a dus ASA Tg. Mureş în play-off
ASA Târgu Mureş ar fi învins inutil dacă nu era rezultatul de la Piteşti dintre Steaua şi CSMS Iaşi. Ardelenii au trecut de FC Botoşani cu scorul de 1-0, iar cel mai important aspect al jocului a fost cel legat de atitudinea lui Adrian Mutu.
Mai mult...
AJF a decis: Superliga reîncepe pe 4 martie!
Comitetul Executiv al AJF Vâlcea a decis ca reluarea meciurilor la Superliga de fotbal judeţean să se facă pe 4 martie când este programat meciul POSADA Perişani – Flacăra Horezu.
Mai mult...
Gata cu fotbalul pe banii statului! Pandurii Târgu Jiu rămâne fără finanţare de la CNLO
Echipa de fotbal Pandurii Târgu Jiu a ajuns să reziste ani buni în Liga I, chiar şi atunci când ar fi trebuit să retrogradeze, şi ca urmare a conturilor pline pe care le-a avut.
Mai mult...

Site-uri partenere

pos

baner socialistul

Anunturi Gratuite AdMart.ro

Pompa servodirectie Alfa Romeo 155,165,166
Vând Pompa servodirectie Alfa Romeo 155,165,166 reconditionata, kit nou, garantie 1 an. Produs vân
Mai mult...
Pompa servodirectie  Audi A4
Vând Pompa servodirectie Audi A4 reconditionata, kit nou, garantie 1 an. Produs vândut cu piesa ve
Mai mult...
Pompa servodirectie Audi A2 (TRW)
Vând Pompa Servodirectie Audi A2 (TRW) reconditionata, kit nou, garantie 1 an. Produs vândut cu pi
Mai mult...
Pompa servodirectie Audi A6
Vând Pompa servodirectie Audi A6 reconditionata, kit nou, garantie 1 an. Produs vândut cu piesa ve
Mai mult...
Pompa servodirectie BMW seria 5
Vând Pompa servodirectie BMW seria 5 reconditionata, kit nou, garantie 1 an. Produs vândut cu pies
Mai mult...

Cele mai citite articole

Facebook

Vizitatori online

Avem 93 vizitatori și nici un membru online