Actualitate

autostrada

La Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, odată cu alegerea în fruntea României a noului şef de stat, preşedintele Nicolae Ceauşescu, s-au stabilit şi o serie de planuri de acţiune pentru modernizarea României. Printre priorităţi: construirea de şosele noi, asfaltări de drumuri, lucrări de infrastructură rutieră şi feroviară. Aşa s-a născut proiectul primei autostrăzi din România, cea dintre Bucureşti şi Piteşti.

Autostrada Piteşti-Bucureşti salva aglomeraţia de pe drumul vechi, în mare parte neasfaltat şi nepietruit. România anilor '60 era în plin avânt muncitoresc, reprezentanţii Partidului Comunist Român (fost Partidul Muncitoresc Român) inoculând populaţiei ideea că sunt poporul este suveran şi stăpân în ţară. Dacă în lume prima autostradă avea să apară la 1924, iar în Europa, America şi unele state din Asia aveau sute de kilometri de autostradă în anii '60, din păcate România era printre ţările codaşe, guvernele capitaliste din timpul monarhiei lăsând o grea moştenire comuniştilor: infrastructură de proastă calitate şi în mare partde distrusă de război.

Începută în 1969, construcția Autostrăzii a durat până în 1972, lucrarea fiind de o asemenea calitate încât nu a necesitat reparații capitale până în 1996! Conform unui raport al IPTANA SA, planul lui Ceauşescu nu era să dea banii pe autostrăzi pe care să nu circule nimeni, iar reţeaua de autostrăzi "urma să se execute pe măsura necesităţilor reieşite din studiile de trafic aduse la zi pe baza recensămintelor ce urmau să se efectueze la fiecare 5 ani". Deşi Daciile din anii ’70 nu puteau să ajungă la asemenea viteze, Ceauşescu a dorit ca A1 să poată face faţă unor viteze de bază foarte mari pentru acea perioadă, de 140 km/h. Traseul noii artere rutiere a fost stabilit de către proiectanţi comunişti astfel încât acesta să se situeze pe direcţia cea mai scurtă între cele două oraşe, fără a traversa nicio localitate şi fără aliniamente lungi care ar fi produs monotonie şi ar fi facilitat fenomenul de „somnolenţă” la volan.

Dacă nu era Lovitura de Stat din 1989, în România ar fi fost peste 3000 km de autostradă, nu doar 300!!!

Potrivit Capital.ro, Institutul de Proiectări în Transporturi (IPTANA) elabora în 1967-1969 un studiu dedicat construirii în perspectivă a unei reţele de autostrăzi. România ar fi trebuit să aibă în prezent circa 3.200 kilometri de autostradă, în loc de numai 314 kilometri, dacă ar fi aplicat proiectele comuniste elaborate de singurul institut de profil de la acea vreme. Studiul nu a fost urmat până la capăt deşi, pe baza lui, au fost începute lucrările la Autostrada Bucureşti - Cernavodă și Autostrada Bucureşti - Ploieşti, tot din el fiind inspirat în mare măsură și proiectul Autostrăzii Ardeal, actuala Autostradă Transilvania. Încă din 69, IPTANA a previzionat actualul Coridor IV de Transport Pan-European, de la Constanţa la Bucureşti - Piteşti şi apoi pe traseul Piteşti - Sibiu - Deva - Nădlac.

Aşadar, România a avut cândva peste 3.000 kilometri de autostradă, însă numai pe hârtie, în proiectele lui Nicolae Ceauşescu, proiecte ce ar fi trebuit puse în practică după 1990, atunci când ţara noastră, neavând datorii externe, ar fi alocat întregul buget naţional pentru dezvoltare şi prosperitate.

George Rotaru, printre puţinii români care n-au uitat acest eveniment

Pentru a nu pune într-o lumină favorabilă situaţia din România socialistă, maşinăria de propagandă şi dezinformare capitalistă, ce a acaparat majoritatea covârşitoare a mass-mediei româneşti, nu a amintit nimic despre aniversarea a 50 de ani de la începerea construirii primei autostrăzi din România. Totuşi, momentul a fost marcat de scriitorul George Rotaru, prezent la Bucureşti în calitate de preşedinte al PSR Argeş, la o şedinţă a conducerii naţionale a Partidului Socialist Român. Domnia sa a vorbit despre cei 50 de ani trecuţi de la începerea construirii Autostrăzii şi a elaborat un calendar în ediţie limitată, sugestiv intitulat "Cale-n dar" - calea fiind drumul construit şi dăruit românilor de către comunişti.

 

Lasă comentariile tale

Postează comentariu ca oaspete

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
termeni şi condiţii.
  • Nu s-au găsit comentarii

Stiri ValceaSport

Superliga lui Pintilie, etapa nr. 2. Avem meci pe Stadionul "1 Mai" din Zăvoi: SCM Rm. Vâlcea - FC Băbeni
Etapa a doua din Superliga lui Pintilie a debutat vineri, 25 august 2017, cu victoria echipei campioane a Vâlcii, în deplasare. Viitorul Dăeşti s-a impus la CS Mădulari cu scorul de 4-2. Celelalte partide ale etapei a doua sunt programate astfel:
Mai mult...
Victorie pentru juniorii SCM Rm. Vâlcea, la Brezoi
Ultimul meci al primei etape din Superliga lui Pintilie s-a disputat la Brezoi între Lotru Brezoi şi SCM Rm. Vâlcea, club nou înfiinţat de către Primăria Municipiului Rm. Vâlcea. Istoric vorbind, primul meci a însemnat şi prima victorie pentru clubul ce-şi propune ca în viitor să reprezinte Vâlcea în fotbalul mare.
Mai mult...
Flacăra Horezu a învins în derby-ul primei etape din Superliga lui Pintilie
Prima etapă din ediţia 2017-2018 a Superligii lui Pintilie a debutat cu derby-ul Viitorul Dăeşti - Flacăra Horezu, în fapt echipele care anul trecut s-au luptat pentru titlul de campioană. Pe terenul campioanei din acest an, Viitorul Dăeşti, cei de la Horezu au prestat un joc spectaculos şi s-au impus la limită cu 3-2. Scorul etapei, înaintea disputării ultimelor două jocuri ale rundei, l-a realizat Cozia Călimăneşti.
Mai mult...
Echipele din fotbalul judeţean se pregătesc de startul oficial al sezonului 2017-2018. Unele au jucat deja în Cupa României, competiţie în care AJF Vâlcea a programat 7 meciuri pentru primul tur. Dintre acestea 5 s-au disputat, alte două ducând la calificarea directă a gazdelor ca urmare a unor neprezentări. Chiar dacă site-ul oficial al AJF Vâlcea nu a prezentat până acum nici măcar rezultatele celor cinci meciuri disputate, am aflat graţie unor colaboratori din cadrul AJF Vâlcea şi rezultatele înregistrate, şi echipele calificate, dar mai ales şi programul turului 2 judeţean din Cupa României în care sunt programate 20 de...
Mai mult...
Vâlcea, din nou fără fotbal la nivel naţional: CSM a dispărut, Şirineasa s-a mutat la Petroşani!
După câţiva ani de fotbal de slabă calitate la Liga a II-a sau a III-a prestat de echipe vâlcene, ceea ce era inevitabil s-a produs: pe niciun teren de fotbal din judeţul Vâlcea nu se vor disputa meciuri de Liga a II-a sau a III-a. Din Liga a II-a s-a retras încă de anul trecut gruparea CSM Rm. Vâlcea, iar echipa CS Şirineasa - deşi terminase pe loc retrogradabil la Liga a III-a - a fost acceptată la acest eşalon, însă îşi va disputa meciurile de pe teren propriu la... PETROŞANI!
Mai mult...
Iulian Bituca: ”Sperăm ca Dolniceanu să obţină titlul olimpic!”
Antrenorul cu care Tiberiu Dolniceanu a inceput scrima la CSM Iasi, Iulian Bituca, a spus la Sport Total FM, in emisiunea ”Trafic Sport”, realizata de Horatiu Sima, ca scrima va aduce Romaniei minim trei medalii la Jocurile Olimipce de la Rio.
Mai mult...
„Cupa Mărţişorului”, la fotbal şi handbal, în sala de sport a Colegiului Energetic
       In zilele de 16 si 17 martie 2016, Directia Judeteana pentru Sport si Tineret Valcea, a organizat „Cupa Martisorului”, la fotbal si handbal, in sala de sport a Colegiului Energetic Ramnicu Valcea.      
Mai mult...
HCM Rm. Vâlcea – Măgura Cisnădie 37-23. Scorul spune totul!
Handbalistele de la HCM Rm. Vâlcea aveau obligaţia să spele ruşinea din tur când au pierdut meciul cu Măgura Cisnădie, scor 31-27.
Mai mult...

Site-uri partenere

pos

baner socialistul

Anunturi Gratuite AdMart.ro

Aragaz electric 4 plite pe suport
Masina de gatit cu 4 plite rotunde pe suport neutru deschis, diametru plita 220mm, prevazut cu termo
Mai mult...
Teren 15-12-2017 12:00
Teren
Sup 3489 mp 200 pomi fruct Doua rinduri d case
Mai mult...
Garsoniera confort 1 Berceni, aproape metrou
Inchiriez garsoniera confort 1, renovata, mobilata si utilata complet situata in Berceni, zona Emil
Mai mult...
livram carbuni la domiciliu
livram carbuni la domiciliu, tel 0753700693 si 0732213395
Mai mult...
Dezmembrari audi a4 b7 2007 audi a3 2005-2010 audi
Dezmembrez audi a4 b7 2007 2.0 tdi si 3.0 tdi audi a6 4f 2007 2.0 tdi 3.0 tdi si audi a3 2005-2010 1
Mai mult...

Cele mai citite articole

Facebook

Vizitatori online

Avem 253 vizitatori și nici un membru online